JAYA / (Dansın Sesi 2)



Şimdi gözlerimi kapatıyorum.Yeniden açtığımda, Jaya'nın gözlerine bakıyor olacaksınız.Tabii cesaretiniz varsa...



Ben, jaya. Sancılı bir doğumla gelmedim buraya.Her şey birdenbire oldu.Yeryüzünün tuvale yansıyan görüntüsü, görüntüm.Su tanecikleriyle yayılan, bildiğin ve bilmediğin kokulardan oluştum.Kokumdadır ruhum.En büyük korkumsa; karanlık.Göremediğime, bilmediğime karşı nasıl savunurum ki kendimi?..Oysa karanlığın öte yanını çok severim.Renklerime kavuştuğum, ışıkla aydınlandığım, dansımla ruhumun sesini duyurduğum yerdir orası.Karanlık biter gözlerimi kapatışımla.Ve biter korkular da...Karanlığın gözleriyle görmeyi öğrendiğimden beri, gölgeler karanlığa gömülü.Hiç uyanamayacak birer mumya gibi...
Herkes kadar hiçkimseyim.Ve herkes kadar herşeydeyim.Ben, Jaya'yım...

Kendi kendimin ölümlü Tanrıçası, birinin anası, diğerinin sevdasıyım.Hayatta kalabilmek için, ve varlığımı hissedebilmek için devam ettiğim yolculuğumda; sahnelerin aranan dansçsıyım.Dizimdeki alelade sıyrıkta duruyor çocukluğum hala.En görünür yerde durduğu halde, kimilerinin göremedikleri o sıyrıkta.Sonuca giden kestirme yola girerken, yolda olduklarını unutur bazıları.Halbuki, yolculuktur güzel olan.Kabuk bağlayan yaralar çoktan silik bir iz olmuştur nasılsa.Kestirmeleri seçenlerse, artık flu bir bulut gibi, arada bir görünüp yok oluyor yalnızca.

Büyük acılarım olmadı, derin kederlerimi saymazsak.Sırrını kendimin çözebileceği sırlarım var.Sınırlar yürümesini bilmeyenler içinmiş.Yolda olduğunu unutup, sonuca gidenler için belki de...Yolun tadına varanlarsa, hiç yürünmemiş olanı seçerler.Kendi masalını, kendine ait kelimelerle, kendi inşa edenlerdir onlar.

"Dile ki uzun sürsün yolculuğun.
Merakın hiç azalmasın.
Gençlik de hayret ve merakın bir terkibi değil mi?

Kendi masalını, kendine ait kelimelerle, kendin inşa et
Yolda olduğunu unutmadan dilediğin kadar oyalan.
Kendi seçtiğin yol verecektir seni sana.

Acele etme!
Dile ki uzun sürsün yolculuğun.
Serüven dolu, bilgi dolu olsun.
Nice yaz sabahları olsun.
Eşsiz bir sevinç ve mutluluk içinde
Ne öğrenebilirsen öğrenmeye bak bilgelerden."
                                   
                            (Kavafis'in "İthaki" şiirinden)


Şimdi gözlerimi kapatıyorum.Yeniden açtığımda, Jaya'nın gözlerine bakıyor olacaksınız.Tabii cesaretiniz varsa...

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/



NOT :    Jaya, Mata Hari ve Isodora Duncan kadar gerçek, ama gerçek olamayacak kadar da ütopik bir kadının hikayesidir.Tümünü "Jaya"  yan başlığıyla yayınlayacağım.Hiçbir bölümü birbirinin devamı olmayan, ama bütünün parçaları olan hikayelerden oluşacak bir Ayna Hikayesi...





JAYA / (Dansın Sesi 2) JAYA  /  (Dansın Sesi 2) Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Pazartesi, Ekim 31, 2016 Rating: 5

14 yorum:

  1. İlginç bir hikaye olacak gibi :)

    YanıtlaSil
  2. Şiir konusunda zayıf olduğumu teslim edeyim. Hepsi değil ama bazıları beni fena etkiler. Kavafis'i sayenizde öğrendim. Dizeleri adeta bir tabletten kopup gelmiş. Süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezginin Günlüğü'nün seslendirdiği "Şehir" adlı şarkının sözlerinin de Kavafis'e ait olduğunu yeni öğrendim ben de.Çok sevdiğim bu şarkıyla daha da yakın hissettim şairi kendime ;)
      (Bu arada Osman Bey, mim yazımı geciktirdiğim için kusura bakmayın lütfen.Ne unuttuğum, ne de önemsememezlik edişimden değil.Aksine hep aklımda.Sadece art arda 2 mim yazdığım için, özellikle mim arası verdim.Artık zamanı geldi;)

      Sil
  3. Görseller çok güzel Aytül'cüm. Hİkaye zaten muhteşem. Ben çok beğendim devamını merakla bekliyorum. Şiir en sevdiğim hep söylüyorum ya, okumaktan hiç sıkılmadığım. Burada ki şiir de çok güzel ama ben de tanımıyorum kavafis'i. Sayen de öğrendim. Araştırıp şiirlerine bakacağım. Teşekkür ederim sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok olmalı Kavafis'le tanışalı;) Gerçi Ezginin Günlüğü'nün "Şehir" şarkısına bayılırım ama, şairiyle geç tanıştık.Beğenmene sevindim Zehracım.Ben teşekkür ederim.Sevgiler kocaman...

      Sil
  4. Efendim yazı dizisinin ilkini de okudum. Buradaki şiir, büyülü bir şiir, insanı derinden etkiliyor, harika bir paylaşım olmuş! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözler bunlar çok mutlu oldum ;) Çok teşekkürler...

      Sil
  5. Güzel bir hikaye olacak Jaya... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Cesaretimi topladım bekliyorum...
    Gözlerim buğulu olursa kusura bakma olur mu ?
    Ancak gözlerin içine,içine bakıpda samimi,konuşan insan o kadar az ki..!
    Hele ki dans edenin gözlerinin sadece gözlerinin içine,içine bakmayı başarabilmek çok az insana özgüü bence...
    Yüreğinize-ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlerin ister buğulu olsun, ister neşeli...Görmek için baktığın, yüreğinin cesaretinden, o kadar belli ki.
      Çok teşekkürler sevgili Merih.Harika bir yorumdu.

      Sil
  7. Sürükleyici ve ilginç bir hikaye olacak gibi.. Devamını bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ;) 'Dansın Sesi' ve 'Koza'yı okuyabilirsiniz dilerseniz ;)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.